III. Connect Konferencia

connect konferencia
Hogyan kapcsolódjunk a jó ügyek érdekében az ügyfelekkel, a kollégákkal és egymással? Hogyan szólítsuk meg hitelesen, kliséktől mentesen a közösséget a munkahelyen és azon túl? Ezek voltak az április 11-én a Blue Colibri által szervezett, harmadik Connect konferencia kulcskérdései, ahol szokás szerint a HR és a kommunikáció trendjei kerültek fókuszba. A top szakmai kontentet 120 előadó szállította, akiktől idén is szórakozva tanulhatott a több mint 900 látogató.

Már a nyitány is meglepetést tartogatott, hiszen a költészet napja apropójából Baranyi Barna és Bárány Bence slam poetry-ben foglalta össze a modern marketingkommunikáció visszásságait. Vajon mit takar az unásig ismételt “dinamikus munkahely” hívószó? Miért lett ninja az ügyvezető, és tényleg girlbossnak kéne szólítani a Z-generációs kolléganőt? Ebből a parádés “worst practice kisokosból” a szakmai közönségnek minden toposz ismerősen csenghetett.

 

‍Így kapcsolódj a közösségeddel!

Rocksztárok és tervezőmérnökök

A nyitó előadásban Barathi Tamás (Blue Colibri) a popzene világából hozott két kurrens példát az influenszerek lehengerlő hatására. Megtudhattuk, milyen szerepet játszik Azahriah három telt házas koncertjében a fomo-élmény, hogyan lendítette fel Taylor Swift az amerikai foci népszerűségét, és milyen tanulságokkal szolgálhat mindez a vállalati kommunikációban.

Semperger Attila, a ValueTeam alapítója tabuk nélkül beszélt a sokak által negatív társadalmi bélyegekkel illetett iparágakról, legyen az a bankszektor, a gyógyszer- vagy az építőipar. Mit tehetünk vezetőként vagy szervezetfejlesztőként, ha úgy érezzük, egyesek szégyenkeznek a munkahelyük miatt, amikor pedig joggal lehetnének büszkék rá? Előadásában erre is kitért.

A nyitó kerekasztal-beszélgetésen Azurák Csaba kérdezett három, a közösségi média világában is aktív cégvezetőt arról, mit és milyen mélységben osztanak meg a közönséggel. Gazsi Zoltán (Eisberg Hungary) a “rocksztár”, Kiss-Forgács Éva (metALCOM) az “innovátor”, Kárpát Kriszta (Bayer Hungária) pedig a “tervezőmérnök” titulust nyerte el: míg egyesek a céges történésekről posztolnak közvetlen stílusban, más a magánélete mozzanatait is a közönség elé tárja.

Túl a kerítésfestésen

A nap további részében a három teremben több mint 30 szakmai panelbeszélgetés zajlott, ahol összesen 120 előadó cserélt tapasztalatot és elemzett tanulságos case study-kat. 

Idén is igyekeztük kibogozni a felelős társadalmi marketing és a civil szervezetek szövevényes viszonyát. Külön szekció foglalkozott azzal, mi tesz egy társadalmi ügyet szerethetővé és hogyan tudnak a vállalatok hitelesen, valódi empátiát közvetítve tevékenykedni?

Kopasz Fabiola (GANZAIR Kompresszortechnika) és Szabó Béla (Magyar Telekom) beszélgetésében új megközelítésből hallhattunk esettanulmányokat jó gyakorlatokról épp úgy, mint félresikerült, felületes kampányokról, amiknek ideje levonnunk a tanulságait. 

Vajon tényleg halott a purpose, és leváltja az ESG? Mi az a planetáris idiotizmus, és mit tehetünk ellene a “business to human” megközelítéssel? A következő kerekasztal-beszélgetésen négy CSR és fenntarthatósági vezető járta körül, mi rejlik a faültetésen, a kerítésfestésen és a karácsonyi sütikészítésen túl.

Kitértünk a personal branding értékteremtő hatásaira is: ez is csapatjáték – ahogyan az visszatérő előadónk, Varga G. Gábor (Uniomedia) előadásából kiderült. A márkaépítést kreatív módon segíthetik a művészeti együttműködések, például az Art Is Business platformon keresztül, erről Zakariás Fruzsina (Porsche Hungaria), Liptay Gabriella (KPMG Magyarország) és Mondovics Péter (Mastercard Magyarország) mesélt.

Nuria Torrent (Top Employers Institute ) és Nyeste Ági (JYSK) pedig arról osztottak meg gondolatokat, hogyan lehet a HR-gyakorlatokat kihasználni a munkavállalók elkötelezettségének növelésére az interkulturális menedzsmentben.

A kis- és középvállalatokat idén is a KKV Zóna by OTP Bank minikonferenciája várta 40 kiváló előadóval, akiktől hallhattunk holisztikus digitalizációról, interim pozíciókról és fenntarthatóságról, de az is kiderült, hogyan érdemes belevágni a szervezetépítésbe.

Lehetnek-e a vezetők bulvárhősök?

Az idei Connecten is top szakértők segítettek eligazodni a belső kommunikáció trendjei és kihívásai közt, rávilágítva, mi teszi a vezetői üzeneteket igazán hitelessé. 

Kiss Katalin (MAM-Hungária), Markovich Béla (Mapei) és Juhász Csongor (Prohuman) több mint 2 évtizedes vezetői múlttal mesélt róla, hogyan formálódott az attitűdjük és eszköztáruk az eltelt évek során, Vogyerák Anikónak (ATV) és Jamniczky Tímeának (JCDecaux Hungary) hála pedig kitértünk a női vezetők társadalmi felelősségére is.

Vajon válhat-e egy vezető influenszerré? És mennyire lehet bulváros a belső kommunikáció? Erre Azurák Csaba kereste a választ Pantl Péter (MOL) és Szinai Ádám (CIB Bank) közreműködésével, akiktől egyéni megközelítéseket hallhattunk a szervezeti célok és a belső üzenetek összehangolására. Varró Balázs (Prohuman), Kalmár Ákos (Continental), Szabó Béla (Magyar Telekom) és Gáspár Bence (OTP Bank) beszélgetésében pedig arra is szuper tippeket kaptunk, hogyan állítsuk a közösségi hálózatot az értékteremtés szolgálatába.

Nem siklottunk át a HR-szakma egyéb hot topicjai fölött sem: összevetettük például, mennyiben más az offline toborzás és az AI által támogatott kiválasztási eszközök használata. A Best of BeneFit Prize előadásában a legjobb és legkreatívabb juttatásokról hallhattunk, az Itt és Most Társulat interaktív előadásán pedig konfliktusos helyzeteket és tárgyalási stratégiákat elemeztünk ki szakértő vendégeink bevonásával.

Idén is díjeső várta a legjobb gondolatébresztő ötletek gazdáit, akik Blue Colibri Game Changer és Engagement Award díjakat vehettek át. És persze visszatért mindenki kedvece, a Prohuman által szponzorált networking zóna is, ahol a sztorizgatást és a tapasztalatcserét az Eureka networkinget segítő játéka tette feszengésmentessé.

Jövőre friss témákkal és aktualitásokkal várunk Titeket. Addig sem fog unatkozni a Connect szakmai közössége, ősszel folytatódik a Connect Club eseménysorozat.

 

Kapcsolódó cikkek

CONFLICT NIGHT

Hogyan csapott jóformán kémfilmbe a Conflict Night 2.0? – Undercover beszámoló

Mikor kerülhet egy színpadra egy nótaénekes, aki nulla tapasztalattal kereskedelmi munkakörbe jelentkezik, egy pályakezdő, aki a próbaidő alatt vezető pozíciót követel óriási fizetéssel és egy túlbuzgó anyuka, aki 28 éves fia helyett válaszolgat az állásinterjún? Természetesen a Conflict Night 2.0-án! Mutatjuk, mi minden történt a második egész estés, vicces-szakmázós, munkahelyi konfliktuskezelési technikákat felvonultató HR-színházban.

Tovább olvasom
conflict night
CONFLICT NIGHT

Nevetve megoldottuk

Több mint 250 résztvevővel startolt el a meredek munkahelyi helyzetekre profi megoldásokat bemutató Connect Conflict Night október másodikán. Igazi színházi élmény, szórakoztató tanulás, szakértői tippek, sőt még egy kis játék is belefért a kétfelvonásos estbe.

Tovább olvasom
kkv connect
KKV ZONE

Kis lépés az embernek, de hatalmas ugrás a kkv-knak 

A Blue Colibri III. Connect konferenciáján idén a kkv-k kihívásairól kiemelt szekcióban beszélgettek meghívott vendégeink. Andorka Anikó, a Valueteam Group szervezetfejlesztési tanácsadója vezette azt a – kkv-k számára szuperinformatív – panelt, amelyben a versenyképességhez ma már kikerülhetetlen mérföldkőről, a kkv-k digitalizációjáról osztották meg személyes tapasztalataikat a résztvevők. Nézzük, milyen az élet egy kkv-ban a digitalizáció előtt és után.

Tovább olvasom
KKV ZONE

Generációváltás kihívásai és lehetőségei

Az üzleti fenntarthatóság állt a középpontjában az április 11-én megtartott Connect Konferencia kis- és középvállalkozásokat támogató szekciójában. A szakmai rendezvény ezen kívül a digitalizációval, a generációváltással, a cégépítéssel és az egyre nagyobb feladatot jelentő ESG-vel is foglalkozott.

Tovább olvasom
connect konferencia
CONFERENCE

III. Connect Konferencia

Hogyan kapcsolódjunk a jó ügyek érdekében az ügyfelekkel, a kollégákkal és egymással? Hogyan szólítsuk meg hitelesen, kliséktől mentesen a közösséget a munkahelyen és azon túl? Ezek voltak az április 11-én a Blue Colibri által szervezett, harmadik Connect konferencia kulcskérdései, ahol szokás szerint a HR és a kommunikáció trendjei kerültek fókuszba. A top szakmai kontentet 120 előadó szállította, akiktől idén is szórakozva tanulhatott a több mint 900 látogató.

Tovább olvasom

Ha érdekelnek további híreink a témakörökben

ITT FELIRATKOZHATSZ HÍRLEVELEÜNKRE

Learn how we helped 100 top brands gain success