Íme a Blue Colibri Game Changer és Engagement Award nyertesei
A Game Changer Awarddal azokat az innovatív és stratégiai szemléletmódú megoldásokat, kampányokat jutalmazta a Blue Colibri, amelyek példa értékűek lehetnek más vállalatok számára is, és az applikáció révén megvalósult, belső kommunikációs, HR-adminisztrációs, munkavállalói elköteleződést elősegítő vagy onboarding/e-learning folyamatok sikereiről számoltak be. Idén a Kis ötlet, nagy hatás! jeligére érkeztek a pályázatok. Az értékelés fő szempontjai az ötlet újszerűsége és hatásai voltak, illetve az, hogy más szervezetek számára mennyiben szolgálhat inspirációként.
Bronz minősítést nyert:
Tudás TRANSfer – Vállalati tudásmegosztás szakértő kollégáktól (Trans-Sped)
A Tudás TRANSfer keretében a Trans-Sped különböző témákban jártas, szakértő kollégái tartanak előadásokat, amelyeket személyesen, illetve online követhetnek a többiek, de a tartalmak később is visszanézhetőek. Az esemény interaktív, lehet kérdezni. A változatos témájú (pl. munkajog, social media, fotózás, vezetéstechnika stb.) előadásokból a hétköznapokban és a munkában egyaránt használható tudást, tippeket kaphatnak a vállalat dolgozói, és az előadó szakértő kollégákat is jobban megismerhetik. A projekt nem csak a vállalaton belüli tudásmegosztást segíti elő, hanem a különböző üzletágakban és területen dolgozók közti információáramlást is javítja.
- havi egy 1 órás Tudás TRANSfer esemény
- felkért szakértő kollégák előadásai különböző témákban
- személyesen, online is követhető, utólag visszanézhető videók
“Már a Tudás TRANSfer tervezési szakaszában nagyon lelkesek voltak a kollégák. A felkért előadók mindegyike vállalta a szereplést. A különböző alkalmak beharangozóját, az eseményekhez kapcsolódó aktuális híreket és értesítéseket, valamint az utókommunikációt az applikáción belül oldottuk meg. Az első, munkaidőben megtartott eseményen 6 fő személyesen, 10 fő online volt jelen, és utólag 54 kolléga nézte vissza videón az előadást. A hírekre és eseményekre az applikációban egyenként átlagosan 150-en kattintottak.”
Tégla – Könnyű témájú riportok a kollégákkal az együttműködés javítása érdekében (“Új Ház” Építőanyag Nagykereskedelmi Zrt.)
A Tégla, az Új Ház Építőanyag Nagykereskedelmi Zrt. munkatársaival készített riportsorozat célja, hogy jobban megismerje a kollégákat az együttműködés javítása érdekében. A rövid beszélgetések betekintést nyújtanak a munkán kívüli életükbe: hobbijaikba, sporttevékenységeikbe vagy bármilyen szabadidős tevékenységükbe, amely mások számára érdekes lehet. A jelentések azt is tárgyalják, hogy a szabadidős tevékenységek során kifejlesztett készségek hogyan befolyásolhatják mindennapi munkájukat.
- 7-15 perces beszélgetések a kollégákkal a hobbijukról, munkán kívüli életükről
- belső körben tesztelték, így a központi 115 fős csapatnak publikálták
- 50% fölötti megtekintések
“A kivitelezés nagyon egyszerűen kezdődött, telefonnal vagy meeting eszközzel rögzítettük a felvételeket, majd némi vágás után publikáltuk. Már fejlődtünk, vásároltunk bluetooth mikrofonokat a jobb hangminőség érdekében, és profibb vágóeszközt is használunk, amivel képeket, illusztrációkat tudunk a videóba csatolni. Célunk az volt, hogy a kollégák legalább 50%-a nézze meg a tartalmat, de azt túl is szárnyaltuk, a kattintások száma pedig a legnagyobb arányú a rendszerünkben. Az interakciók száma is ennél a hírnél a legnagyobb.”
Ezüst minősítés nyert:
Gamification – A játék erejének céltudatos kiaknázása (MFS Defense Zrt.)
A gamification hasznos eszköz a munkavállalók bevonására különböző területeken, mint például a tudásátadás, a vállalati kultúra és az elvárt viselkedés erősítése, a megfelelés tudatosítása, és jelentős munkáltatói márkaértékkel is rendelkezik. Az MFS Defense Zrt. számos játékos elemet épített be belső kommunikációjába és képzésébe.
- játékos kvízek, keresztrejtvények, nyomozós játékok stb. a munkavédelmi ismeretek és védőeszközök használatának tudatosítására, munkakörök bemutatására, dolgozók vállalati ismereteinek erősítésére, éves eredmények szemléltetésére, egészségügyi témákról stb.
- jutalmak (gyűjthető pontok, ajándékutalványok, élményprogramok stb.)
- a munkavállalói játékos kedv erőteljesen javult, a munkabalesetek miatti kiesett munkaidő 63%-kal csökkent
“A kvízekkel kezdtük, amikből évente ismétlődővé vált az adventi kvíz. Később, a Blue Colibri funkciók bővítésével, fokozatosan terjesztettük ki a kvízeket pl. az onboardingra, és új gamifikációkat is bevezettünk, mint a nyomozós játék, rajzon elrejtett hibák keresése és keresztrejtvény. A játékok akár teljes munkavállalói állományra, akár célirányosan kijelölt szervezeti egységekre is dedikálhatók, így ott lehet célzott hatást kiváltani vele, ahol szeretnénk.”
Arany minősítést nyert:
Hagyd, hogy a pletyka legyen a barátod! – Céges rendezvénysorozat Tibor rali kalandjából (Tiszamenti Regionális Vízművek Zrt.)
A Tiszamenti Regionális Vízművek Zrt. rendhagyó rendezvénysorozata kiváló példa arra, hogyan válhat egy pletykatémából jól felépített kommunikációs stratégia. Egyik szolnoki kollégájuk, Kubala Tibor adománygyűjtő kampányt indított a cégen belül, miután részt vett a Budapest–Bamako sivatagi rallyn, amely egyben jótékonysági rendezvény is, iskolai felszereléseket gyűjtve afrikai családoknak. Tibor kalandja beépült a vállalati kommunikációba és széles körben népszerűsítésre került (TRV App, Facebook, Instagram).
- adománygyűjtés vállalaton belül egy Bamakó ralin részt vevő kolléga kezdeményezésére
- az adományok átadását fotókkal dokumentálták
- Tibor az utazásáról rendszeresen küldött fotókat, videókat, amelyekből 12 rövid élménybeszámoló is készült
- a fokozott érdeklődést látva tippversenyt is hirdettek: vajon beér-e a célba a kollégájuk? Tibor Afrikából hozott nyereményt a tippverseny győztesének.
- A kolléga hazaérkezése után Szolnokon nyilvános élménybeszámolót szerveztek, kollégáikon kívül sok más érdeklődő, helyi és külföldi diák is részt vett a beszélgetésen.
„Elvárásként fogalmaztuk meg, hogy legalább száz dolgozó vegyen részt a tippjátékunkban, háromszázan kövessék nyomon Kubala Tibor útját az applikációban, valamint szerezzünk újabb Facebook-oldal követőket. Végül 134-en játszottak velünk, a bamakós bejegyzéseket átlagosan 320 kolléga olvasta, a Facebook-bejegyzéseket átlag 2000 ember látta. A kampány ideje alatt 100 új követője lett az oldalunknak. A posztokra 379 reakció érkezett, a bejegyzéseket 24-szer osztották meg.”
Game Changer Special Award különdíjat nyert
Plazma Placc – Egy komplex felület a munkavállalói életciklusra (Plazmaszolgálat Kft.)
A Plazmaszolgálat Kft. belső felületére a munkaviszonyos dolgozók 100%-a regisztrált, a teljes dolgozói létszámot figyelembe véve 98,7%-os a regisztrációs arány. A Plazma Placc a belépést megelőző lépéstől az utolsó munkában töltött napjukig számos szituációban megoldás a munkavállalók számára – körülbelül 90%-os arányban lefedi a munkavállalói életutat:
- employer branding, toborzás: megemlítik a webshopot és a dolgozói kedvezményeket
- beléptetés, onboarding: az adatok feltöltése a munkaszerződéshez, cég, vezetőség bemutatása, a tudástárból megismerhetik a szabályzatokat
- engagement, vállalati kultúra: a céges kommunikáció fő felülete, vállalati információk, események, kérdőívek, havi értékelések, a munkatársak szabadon posztolhatnak a PlazMoments közösségbe, elköteleződést segítő kihívások
- motiválás, megtartás, wellbeing: dolgozói elégedettségmérés, elismerések funkció, amivel pozitív visszajelzést adhatnak egymásnak, aktivitásösztönzés, pontgyűjtés, Plazma Shop utalványt nyerhetnek
- munkaszervezés, HR-folyamatok: szabadságigénylés, beosztásszerkesztő, HR-chat és Etikai forródrót, akár névtelen visszaélés-bejelentés
- fejlesztés, szakmai előrelépés: e-learning, oktatások, „Kommunikációs percek” posztsorozattal pedig egy tréningnek adott helyet a Placc
„A Plazma Placc bevezetésekor már kitűztünk egy fő célt, hogy egy olyan felület legyen, amit a dolgozók szívesen használnak, elővesznek önszorgalomból, tehát nem egy céges kötelező felület. A korábban bevezetett funkciók célja azonos volt: növeljék az aktivitást, az elkötelezettséget és a felület népszerűségét. A bevezetés óta eltelt közel 2,5 év alatt elérte ezt a szintet, ezért az új kihívásunk, hogy minél több folyamatot lefedjünk a Placcon a munkavállalói életciklusból (hangsúlyt fektetve a digitalizációra és automatizálásra).”
A HR műveletek hatékonyságának javítása Blue Colibri támogatás (WHC Csoport)
Legyen a Navigátor a belső folyamatok és megoldások elsődleges és egyetlen platformja! Ez volt a WHC fő célja hatékonyságjavító projektjével. A hagyományos folyamataik Navigátorra való átterelésével, illetve a folyamatautomatizálással legalább 20% megtakarítható időt és erőforrást szerettek volna elérni, valamint azt, hogy javuljon a munkavállalói élmény. A Navigátor használatát ezért széles körben kiterjesztették:
- HR-ügyintézés: minden, munkavállalót érintő adminisztratív teendő
- képzés-fejlesztésre vonatkozó igények jelzése, menedzselése
- belső munkatársra vonatkozó toborzási igény leadása
- elismerési rendszer (éves díjazással) jelöléssel, szavazással
- munkatársi ajánlási rendszer
- Közösségépítő tevékenységek irányítása – fizikai tevékenységek
- Kihívások, versenyek: gyermek rajzverseny, tökfaragó verseny, fánk szépségverseny
- Regisztráció céges sporteseményekre
„A Blue Colibri és ez a projekt hozzájárult stratégiai céljaink, a munkavállalói elkötelezettség és élmény növeléséhez, hiszen ez olyan platform, ahol a munkavállaló ügyeket intézhet, folyamatokat indíthat, élményt adhat és kaphat. Fő mérőszámunk a negyedévente monitorozott elkötelezettségi ráta, amely folyamatosan növekszik (2021: 75%, 2022: 78%, 2023: 80%). A másik a káros fluktuáció, amelynek mértéke egyértelműen csökkent, és folyamatos csökkenést várunk a következő években is.”
Blue Colibri Best Engagement Award
A Blue Colibri Best Engagement Award nyerteseit a Blue Colibri zsűrije választja ki. Azok a partnerek kapják a díjat, ahol a legtöbben töltötték le az appot, akiknél a legnagyobb az aktivitás az appon keresztül, és ahol a legnagyobb az elköteleződés az app használatára.
Nyertesek – Engagement
200 fő alatt: ZNET Telekom Zrt.
200–1000 fő: MFS Defense Zrt. és Mapei Kft.
1000 fő felett: Samsung Electronics Magyar Zrt.
Gratulálunk a nyerteseknek, és reméljük, a következő Connect Konferencián újra találkozunk!