Összeültünk, megdumáltuk! – Reflektorfényben a belső kommunikáció
Az egykori kicsit nyűgös, körülményes HR-feladatkör, amely egyre fontosabbá válik, végre a neki kijáró figyelmet és hangsúlyt kapja, cserébe szuper gyakorlatokat és eredményeket szállít. Helló, vállalati belső kommunikáció, eljött a te időd! Szakértőkkel beszélgettünk, és szuper ötleteket, sztorikat gyűjtöttünk – nézd meg te is!
A belső kommunikáció ma már bőven túlszárnyalja egykori puszta tájékoztatás funkcióját, és közvetlen pozitív hatást generálhat az onboardingtól az elköteleződésen át a márkaépítésig számos területen.
A Blue Colibri kerekasztal-beszélgetésén Varga-Nagy Eszter, a Heineken Hungária Zrt. vállalati kapcsolatok és kommunikációs vezetője, Gál Judit, az Eisberg Hungary Kft. marketing- és kommunikációs vezetője, valamint Bujáki Zsolt, a Porsche Hungária kommunikációs igazgatója gyakorlati példákon keresztül mutatta be, hogy a vállalati belső kommunikációnak mára milyen nagyszerű eszköztára lett.
Információáramlás: ne halmozz, tervezz!
Kommunikációs kihívások mindenhol vannak: több lokáció, kék- és fehérgalléros munkavállalók vegyesen, különböző generációk stb. De hogyan lehet hatékonyan bevonni, informálni és aktivizálni a munkatársakat?
Az, hogy mennyi információt és milyen gyakran érdemes megosztani a munkavállalókkal ugyancsak kardinális kérdés. Hiszen ma már szinte folyamatosan ömlik ránk az információ, hamar túlterhelődünk és immunissá válunk – szakértőinktől a belső kommunikáció tervezésére, rendszerzésére is kaptunk pár jó tippet.
Olyan izgalmas témák is felmerültek, mint hogy 2023-ban, a digitalizáció korában mire lehet jó egy klasszikus munkahelyi liftreklám, vagy hogy mi az összefüggés a kávégép és az ellenőrzési pontok mellé kihelyezett tájékoztató monitorok, illetve a svédek útépítési szisztémája között?
On air! – Digitális tartalmak szerepe a belső kommunikációban
Vendégeink megosztották velünk gyakorlati tapasztalataikat arról, hogy a digitális kreatív tartalmakkal, podcastekkel, videós anyagokkal hogyan színesíthetők a vállalati mindennapok. A vezetői üzenetektől a személyes bemutatkozásokig, szórakoztató és edukatív tartalmakig széles a paletta, érdemes meghallgatni a jobbnál jobb ötleteket, gyakorlatokat. És ha már digitális belső kommunikáció, persze a jelenlegi egyik legfelkapottabb téma, az AI is terítékre került.
Amiről még szó volt…
Hekkinen, Moneken, Heinekenne… – Egy vicces és bátor kampány hatása a belső kommunikációra. Varga-Nagy Eszter elmesélte, hogy a Heineken Hungária hogyan terjesztette ki a 150 éves jubileum vidám és emlékezetes kampányát a kollégákra.
Friderikusz nyomán: Film Assist @Porsche Hungária – Hogyan lehet a vállalati podcast/videós tartalom egyszerre szórakoztató, hasznos és edukatív? Bujáki Zsolttól megtudhattuk, hogyan hozza közelebb egymáshoz az egyes divíziókat egy ilyen tartalom, illetve hogy miért meghatározó élmény mindkét félnek egy autózás a főnökkel a Hungaroringen.
Indonéz partysláger, jöhet? – Inspiráló történetet osztott meg arról Gál Judit, hogy hogyan segíthetjük elő azt, hogy a munkahelyeken a különböző nemzetiségek, kultúrák képviselői – akár nyelvi akadályok ellenére is – jobban megismerjék egymást, és igazi sokszínű, befogadó, vidám közösségeket építsünk.
Nézd meg a teljes beszélgetést itt!